English

































Kiblini spletni seminarji

Kiblini spletni seminarji / Kibla's Webinar Series
November – December 2020

Z veseljem napovedujemo Kibline spletne seminarje, serijo štirih spletnih srečanj, ki jih bo vodila kuratorka in kritičarka Irena Borić v sodelovanju z različnimi umetnicami in umetniki. Namen spletnih seminarjev je ustvariti prostor za skupen premislek, diskusijo in izmenjavo znanja. Vsebinsko se bomo v vseh štirih srečanjih navezali na izbrane razstave mednarodnih umetnikov, ki smo jih v prostorih galerije KiBela in artKIT izvedli v letošnjem letu.

Vsa srečanja bodo potekala preko spletne platforme ZOOM. Jezik pogovora bomo prilagodili glede na udeležence (slovenščina ali angleščina). Spletni seminarji so namenjeni širokemu občinstvu, od udeležencev se ne pričakuje strokovnega predznanja; vljudno sicer priporočamo, da udeleženci vnaprej preberejo predlagana besedila (na voljo v slovenščini ali angleščini), in naprošamo, da za registracijo udeležbe ter besedila, pošljejo email sporočilo na naslov irena.boric@kibla.org. Registracija je le informativnega značaja in ni obvezujoča.


Vljudno vabljeni!


PROGRAM

Iz karantene z ljubeznijo (Jelena Vesić)
Četrtek, 19. november, ob 18. uri


Prvo srečanje KIBLINIH Bralnih krožkov bo potekalo v četrtek, 19. 11. ob 18. uri. Izhajali bomo iz besedila Jelene Vesić, napisanega za posebno publikacijo Dela iz samoizolacije, ki je spremljala samostojno razstavo Sanje Iveković. V besedilu avtorica poudarja tri vrste dela, ki jih evocira Sanja Iveković – „homework kot domačo (šolsko) nalogo, work from home kot visokozastopano in popularno „delo od doma” in housework oziroma „delo v hiši” – tradicionalno žensko, nevidno in neplačano.” Pogovarjale_i se bomo o omenjenih konceptih v kontekstu umetniške prakse Sanje Iveković in drugih umetnic_ikov.


Vrečka kot teorija fikcije (Ursula le Guin) in Tentacular Thinking (Donna Haraway)

Gostja Saša Spačal
Četrtek, 26. november, ob 18. uri


Drugo srečanje po potekalo v četrtek, 26. 11., ob 18. uri. Izbrani besedili Ursule le Guin in Donne Haraway izpostavljata pomen pripovedovanja zgodb in kolektivno mišljenje v odnosu do narave in tehnologije. Kot piše Ursula le Guin: „Znanstvena fantastika, če je prav zamišljena, pomeni, kot vsaka resna fikcija, pa če je še tako smešna, poskus opisati, kaj se godi, kaj ljudje res čutijo in delajo, v kakšnem odnosu so do vseh drugih stvari v tej ogromni vreči, tem trebuhu vesolja, v tej maternici stvari, ki bodo, in v grobnici stvari, ki so bile, v tej zgodbi brez konca.” Besedila bomo brali v navezavi na razstavo „MikoMitologije. Mit o prelomu“ intermedijske umetnice Saše Spačal, ki bo skupaj z Ireno Borić moderirala tokratno srečanje.
https://www.agapea.si/en/


„Lastna soba“ Virginie Wolf in „Njena lastna rožnata soba“ Selme Selman
Gostja Selma Selman
Ponedeljek, 30. 11. 2020 ob 18. uri

Tretje srečanje bo potekalo v ponedeljek, 30. 11. 2020, ob 18. uri. Tokrat se bomo vsebinsko navezovali na umetniško prakso Selme Selman, mednarodno uveljavljene umetnice mlajše generacije. Diskusija bo temeljila na literarnem delu Lastna soba Virginie Wolf in video dokumentaciji performansa Njena lastna rožnata soba (A Pink Room of Her Own) Selme Selman. Poiskali bomo povezave med dvema delima, ki jih sicer ločuje skoraj celotno stoletje, obe deli pa problematizirata okoliščine ženskega ustvarjanja, ki so pogosto otežene ali onemogočene zarad revščine, ekonomske, družbene in spolne neenakosti, izobrazbe, skrbi za dom in otroke.
https://www.selmanselma.com


"Ali je internet mrtev?" (Hito Steyerl)

Gostja Dina Karadžić
Ponedeljek, 7. 12. 2020, ob 18.00 uri


V okviru tokratnega seminarja se bomo seznanili z umetniško prakso Dine Karadžić, ki deluje na področju  vizualne, digitalne, in spletne umetnosti. Diskusija bo temeljila na besedilu umetnice in teoretičarke Hito Steyerl Ali je internet mrtev?, ki se posveča sodobnim virtualnim svetovom. Na tokratnem srečanju se bomo pogovarjali o besedilu, v katerem avtorica uvodoma izpostavlja: "Je internet mrtev? To ni metaforično vprašanje. To vprašanje ne trdi, da je internet disfunkcionalen, neuporaben ali da ni v modi. Sprašuje, kaj se je zgodilo z internetom, potem ko je prenehal biti “možnost”. Vprašanje je zelo dobesedno – ali je mrtev, kako je umrl in, ali ga je kdo ubil."

Dina Karadžić
živi in deluje v Zagrebu ter na spletu. Leta 2012 je diplomirala na Akademiji likovnih umetnosti v Zagrebu (MFA). Od leta 2011 je članica Hrvaškega društva likovnih umetnikov (HDLU), od leta 2018 pa članica Hrvaškega društva samozaposlenih umetnikov (HZSU). Od leta 2014 vodi umetniško organizacijo Format C (organizacijo, ki se usmerja v digitalno umetnost, multimedijske eksperimente in kolektivno ustvarjanje). Aktivno (so)deluje na področju novomedijske umetnosti; inicira dogodke in razstavlja na področju vizualne, digitalne in spletne umetnosti.



Spletni seminar z Majo Hodošček
Ponedeljek, 21. 12., ob 18. uri


V okviru tokratnega seminarja se bomo seznanili z umetniško prakso Maje Hodošček, umetnice, ki v svojem delu raziskuje performativne aspekte in različne načine učenja. Diskusija bo temeljila na besedilu filozofa in teoretika Byung Chul-Hana »Kriza svobode« (Crisis of Freedom), objavljenem v knjigi »Psychopolitics. Neoliberalism and new technologies of power«. Pogovarjali se bomo o delu na čustveni ravni in stalni produktivnosti, kot integralnem vidiku današnjega dela. Kot pravi avtor: »Dandanes se ne štejemo za podjarmljene subjekte, temveč bolj za projekte: vedno se preoblikujemo in na novo izumljamo. Pri prehodu iz stanja subjekta v stanje projekta je prisoten občutek svobode.«

Maja Hodošček
(1984) ustvarja video dela, instalacije, vodi delavnice in kurira razstave. Njena umetniška praksa temelji na raziskovalnem in eksperimentalnem delu, s posebnim poudarkom na pojmih neprestane produktivnosti, vedenja in načinov učenja. Magistrirala je na Nizozemskem umetniškem inštitutu v Arnhemu. Njeno delo je bilo predstavljeno na mednarodnih skupinskih razstavah, kot so Hidden Curriculum, tranzit.sk, Bratislava; Silence is Deafness Here, Galerija Podroom, Beograd; Beyond the Globe, Moderna galerija, Ljubljana, South by South East, muzej Guangdong Times, Kitajska; Pipe Dream, Kunsthalle Exnergasse, Dunaj, Travelling Communiqué, Museum of Yugoslav History, Beograd. Samostojno je razstavljana v Domu omladine v Beogradu, Muzeju sodobne umetnosti - MSUM, Ljubljana, galeriji Miroslav Kraljević, Zagreb, ŠKUC Galerija Ljubljana, galeriji Gregor Podnar, Ljubljana itd. Leta 2020 je prejela državno priznanje Riharda Jakopiča za umetniške dosežke, leta 2010 pa nagrado OHO. Bila je rezidenčna umetnica v Tabakaleri - Mednarodnem centru za sodobno kulturo v San Sebastianu (2019) in v ISCP New York (2010).

___________

Več informacij: www.kibla.org ali irena.boric@kibla.org.
Serija bralnih krožkov in pogovorov z umetnicami in umetniki je del Kiblinega programa neformalnega izobraževanja, ki ga podpirata Ministrstvo za kulturo in Mestna občina Maribor.







Dejavnosti


KIBLA PORTAL

KiBela

artKIT

KIBLA2LAB

Neformalno izobraževanje
  - Mladinski program

Spremljevalni program

Sodelovanja in gostovanja

KIBAR

Za:misel

TOX

folio

Festivali


KIBLIX

MED

Festival ljubezni 2008-2012

Dnevi radovednosti 1997-2011

Ciklus (DA)(NE)S

Projekti, koprodukcije in mednarodna sodelovanja


Aktualni projekti

Koprodukcije

Zaključeni projekti

Naročilo obvestil





Poiščite nas na socialnih omrežjih:







Nagrada e-odličnost 2008
















































MULTIMEDIJSKI CENTER KIBLA / Ulica kneza Koclja 9, 2000 Maribor, Slovenija, Evropa
telefon: 059 076 371 ali 059 076 372 / e-pošta: kibla@kibla.org