English




























Queens & Criminals - otvoritev razstave




Queens & Criminals / Kraljice in kriminalci
Meta Grgurevič, Mark Požlep

Sodelavci: Jaša, Urša Vidic, Viktor Bernik, Tada, Samo Letonja, Mia Špindler
Za otvoritveni nagovor publike sta poskrbela Jaša in Viktor Bernik.

Razstava je na ogled do 25. oktobra 2010
Galerija Kibela, vsak delavnik od 9.00 do 22.00, v soboto od 16.00 do 22.00, v nedeljo je galerija zaprta.

»Queens and criminals« (Kraljice in kriminalci) je naslov vizualne prostorske postavitve objektov, video podob in zvočnih situacij, ki poustvarja prizorišče kot opazovalnico, kjer se zrcalijo odnosi moških in ženskih principov.
Otvoritev razstave je bila v petek 8. 10. 2010.

»Queens and criminals« (Kraljice in kriminalci) je naslov vizualne prostorske postavitve objektov, video podob in zvočnih situacij, ki poustvarja prizorišče kot opazovalnico, kjer se zrcalijo odnosi moških in ženskih principov.

Avtorja vizualizirata romantična in erotična pričakovanja moškega in ženske, ki se v realnosti/pogledu drugega spreminjajo v svoje nasprotje. Video filme, ki so nameščeni v vizualno postavitev, sta avtorja ustvarjala ločeno po predhodnem dogovoru. Dogovor je temeljil na tem, da erotiko in seks posnameta kot voajerja in da video-dela temeljijo na osnovi lastnih atmosferskih videnj. Naslov »Queens and criminals« se navezuje na enega izmed video filmov, kjer se uprizarjajo erotični prizori. Avtorja poskušata vzpostaviti ravnotežje med subtilno erotično konotacijo, ki se giblje na meji med voajerizmom, in mehkim pornom, ki je povezan z močnimi avtoritarnimi vzgibi moškega. V prvem primeru posnetki poljubljanja in pettinga, kjer se vidijo le obleke in v drugem primeru seks na travi, za drevesi, zunaj je lep sončen dan, vse je vidno in sončno. Na koncu koncev ima oboje romantičen pridih, razlika je v estetiki, ena je bolj surova, druga bolj zabrisana in estetizirana. V galerijski inscenaciji gledalca v aktivni vlogi (v vlogi opazovalca ali lovca s puško), se gledalec znajde v vlogi voajerja, saj tudi sam gleda voajerske posnetke na razstavišču. V lahkem porniču se skozi veje, v grmovju pojavi palček, ki se premika v različnih točkah gledišča in nato tudi v »realnosti«, na razstavišču. Gre za marginalen preplet fikcije in realnosti. Meta Grgurevič in Mark Požlep sta strnila različne antagonistične umetniške dinamike in jih spojila v enoten prostor.

Kar se izrisuje v galerijskem prostoru KiBele, je antagonizem ženskega in moškega pogleda na svet, obarvan z romantično in humorno noto. Posamezna dela na razstavišču so prepletena in nepodpisana - ker imata vsak svoj avtorski pečat, slednje sploh ni potrebno. Posamezna vizualna dela, vpletena v celoto, povezujejo enega in drugega v avtorsko simbiozo.

Meta o skupinskem delu pravi: "Smiselno je delati samostojno in se hkrati vsake toliko časa v projektih povezati z drugimi umetniki in umetnicami. Na ta način si izmenjuješ znanje in izkušnje ter se potrjuješ. Vsake toliko je dobro, da pozabiš na opredelitve, kot so: to je tvoje, to je moje."

Meta Grgurevič (1979) je leta 2007 končala podiplomski študij, smer slikarstvo, na Likovni akademiji v Benetkah. Z Maro Ambrožič, Jasmino Cibic in Mery Favaretto so leta 2001 ustanovile skupino Passaporta, ki je delovala med Benetkami, Ljubljano, Granado in Londonom.
Meta Grgurevič je dobitnica številnih nominacij za perspektivne mlade umetnike in nagrad: leta 2004 je skupina Passaporta uvrščena v izbor italijanskih perspektivnih umetnikov Premio Furla s kustosom Cesare Pietroiusti, leta 2002 je v Benetkah za delo Miki Maus je pedr prejela nagrado Premio Consorzio Nuovo Bevilacqua la Masa in leta 2009 nagrado za projekt Worlds Don't Come Easy, ki je prepoznan kot najboljši intermedijski projekt na Akto festivalu v Makedoniji. V času študija je z skupino Passaporta prejela tudi štipendijo Borsa di studio Bevilacqua la Masa 2005 v Italiji in bila dobitnica štipendije za nadarjene Mestne Občine Ljubljana.
Do sedaj je sodelovala na mnogih skupinskih razstavah v Sloveniji, Italiji, Londonu, Grčiji, Bosni, na Hrvaškem in v Makedoniji. Med leti 2007-2009 je realizirala pet samostojnih projektov v Sloveniji: The HuntHer in Never Sure Exactly What I'll Find - galerija Ganes Pratt Ljubljana, Strangely Involved - Galerija Tobačnega muzeja, Tobačna tovarna, Ljubljana, Six Years Dreaming of You, Which is About 2 Hours Each Night - Likovni salon Celje.
Letos je v sodelovanju z Uršo Vidic realizirala zadnji samostojni projekt v tandemu z naslovom Flowers are Inherently Disgusting, ki je bil predstavljen v Galeriji Vžigalica (Muzej in galerije mesta Ljubljane). Meta Grgurevič je tudi letošnja gostja Festivala žensk s kinetično skulpturo Unhappily Being Happy v Galeriji ŠKUC, ki časovno sovpada s pričujočo razstavo. Živi in dela v Ljubljani.

Mark Požlep (1981, Celje). Na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani, smer slikarstvo, je leta 2006 diplomiral pri prof. Hermanu Gvardjančiču in prof. Sreču Draganu. Samostojno razstavlja že od leta 2000. Njegova dela so bila prikazana v mnogih evropskih prestolnicah: Berlin, Toulouse, Bratislava, Benetke, Belfast, Beograd, razstavljal je že v skoraj vseh pomembnejših slovenskih galerijah.
Raziskuje na področju slikarstva, risbe, videa, prostorske namestitve in performansa. V zadnjih dveh letih poskuša zgraditi edinstvene 3D prostore, t.i. igrišče/film/urbano scenografijo z namenom, da postavi gledalca v nove situacije, spreminjajoč njegovo pozicijo od gledalca k aktivnemu udeležencu. Takšni prostori odpirajo posebne družbene realnosti, ki izprašujejo pozicijo individualnosti, svobode, umetnosti in možnosti izražanja v času kapitalistične, potrošniško naravnane dobe. Uporablja najdene materiale in predmete, ki v novih kontekstih vzpostavljajo povsem nove odnose.
V slovenskem prostoru je zaslovel z multimedijsko instalacijo Zadnja večerja superherojev na trienalni razstavi U3 v Moderni galeriji v Ljubljani. Za multimedijsko namestitev Break Through je bil nagrajen z Essl Award Winners in tako je delo dobilo prostor v dunajski zbirki Essl Collection. Urban Savage, multimedijska instalacija v Galeriji za sodobno umetnost v Celju, in mnoge druge so zapisane v sam vrh sodobne slovenske vizualne umetnosti.

Umetnika izhajata iz kroga ljubljanske galerije sodobnih umetnosti Ganes Pratt, ki je vzpostavila povezavo z že uveljavljenimi umetniki nove generacije mladih ustvarjalcev iz Slovenije in tujine. Z galerijo sodelujejo Viktor Bernik, Jasmina Cibic, Meta Grgurevič, Ištvan Išt Huzjan, Jaša, Žiga Kariž, Mark Požlep, Nina Slejko in Urša Vidic iz Slovenije; Dejan Kaludjerovič iz Srbije; Simone Settimo iz Italije.

Program prostora za umetnost KiBela je podprt s strani evropske agencije EACEA (Bruselj), Ministrstva RS za kulturo in Mestne občine Maribor. Umetniški program KiBele je del evropskega projekta X-OP, mednarodne izmenjave umetniških producentov in operaterjev na področju intermedijske, multimedijske in vizualne sodobne umetnosti.

Fotografije (avtor: Boštjan Lah)
































Dejavnosti


KIBLA PORTAL

KiBela
  - arhiv
  - tehnični podatki
  - sodelovanja

artKIT

Neformalno izobraževanje

Spremljevalni program

Sodelovanja in gostovanja

KIBAR

Za:misel

TOX

folio

Festivali


KIBLIX

MED

Festival ljubezni 2008-2012

Dnevi radovednosti 1997-2011

Ciklus (DA)(NE)S

Projekti, koprodukcije in mednarodna sodelovanja


Aktualni projekti

Zaključeni projekti

Naročilo obvestil





Poiščite nas na socialnih omrežjih:







Nagrada e-odličnost 2008
















































MULTIMEDIJSKI CENTER KIBLA / Ulica kneza Koclja 9, 2000 Maribor, Slovenija, Evropa
telefon: 059 076 371 ali 059 076 372 / e-pošta: kibla@kibla.org