English




























Balkan Tango With New Idea Woman



»Ko sem se začel ukvarjati s poklicem, nisem vedel, kaj naj delam. /.../ Kako naj se predstavim? Stari profesor je na vprašanje, kako narediti življenje bolj zanimivo, odgovoril: Zaljubite se v lepo žensko ali v velik problem! Jaz sem se zaljubil v Pretty Woman. Z njo sem 35 let PLESAL TANGO. Ljubezen, strast, dolgčas, spomini, nostalgija, ljubosumnost, … BALKAN TANGO.«
Dragan Sakan

NOVA RENESANSA
Renesančni ideal – homo universalis (lat. "univerzalni človek" ali "svetovljan") – je nekoč opisoval človeka, ki je dobro izobražen ali se odlikuje na širokem naboru tematik ali področij.
Danes pa je bolj kot individualen vseved z univerzalnim pristopom k znanju razširjen multidisciplinarni pristop k znanju, ki temelji na več strokovnjakih z različnih področij.

IDEJE
Sposobnost tvorjenja in razumevanja pomena idej velja za ključno in opredeljujočo značilnost človeške vrste. Vsak ima ideje – imajo jih tudi otroci, vendar pa ni vseh idej mogoče imeti za zanimive, prelomne ali ustvarjalne. In samo za majhno število lahko rečemo, da so idejni produkti – na primer umetniška dela ali patenti.
Zato ideje, ki temeljijo na navdihu, veljajo za sestavni element vsakega ustvarjalnega produkta, ne glede na to v kakšnem mediju se izražajo in realizirajo.
Tisto, kar se osredotoča na ustvarjanje novih idej ali novo združevanje obstoječih idej ali konceptov, je ustvarjalnost. Ustvarjalnost se pripisuje različnim virom – božjemu posredovanju, kognitivnim procesom, družbenemu okolju, osebnostnim značilnostim, naključju ali celo nadarjenosti. Vedno pa temelji na navdihu. (v duhu)

NEW IDEA WOMAN
Projekt New Idea Woman predstavlja fotografije žensk, ki so na različnih področjih predstavnice ustvarjalnosti. Te ženske vidimo kot poosebljenje poklicev, ki jih predstavljajo: umetnosti, znanosti, filma, oblikovanja, glasbe, književnosti, informacijske tehnologije, komunikacije, gledališča ... Kot nekakšne muze (boginje ali duhovi iz grške mitologije, ki so navdihovale ustvarjalni proces in so jih povezovali z različnimi deli človeške ustvarjalnosti).
Fotografije so bile narejene na podlagi renesančnega načina upodabljanja. Združujejo lepoto in simboliko, koncept, sporočilo in izvrstno izvedbo.
Skupni simbol, ki se kaže na vsaki fotografiji, je žarnica, ki predstavlja IDEJO, ta pa je vedno prikazana drugače, da se sklada s pomenom prikazanega sporočila.
Na formalnem in konceptualnem nivoju so podobe zasnovane in oblikovane tako, da pojasnjujejo idejni proces, ki v okviru poklica, prikazanega na fotografiji, pripelje do ustvarjalnega produkta. Ženske, ki služijo kot modeli, so dejansko strokovnjakinje, močno prepoznavne na področjih, ki jih predstavljajo. Medtem ko  se osredotočajo na svoj ustvarjalni proces, obiskovalca navdušijo z lepoto in motivacijo

ŽENSKA
Novi renesančni koncept New Idea Woman, ženska novih idej (ki se postavlja po robu renesančnemu konceptu renesančnega človeka) projekt in njegov cilj povzdigne na naslednji nivo: položaj ženske v sodobni družbi.  Ne glede na to, kako so ženske dosegle svoje pravice, je na mnogih področjih družbe še vedno vztrajal seksizem. Nismo še dosegli enakopravnega upodabljanja moških in žensk, posebej na nivoju napredovanja v določenih poklicih.
Starejši strip iz New Yorkerja prikazuje skupino prazgodovinskih žensk, ki rišejo slike na stene votline. Ena od žensk nenadoma prekine z delom in vpraša: “Se kateri od vas zdi čudno, da noben velik slikar ni bil moški?” (Heller, 1987) Seveda gre za parodijo dolgo veljavnega prepričanja, da so vso prazgodovinsko umetnost ustvarili moški.
Ko pregledujemo zgodovino izobraževanja in kulture, ne naletimo na mnogo ženskih likov, ki bi se jih povezovalo s pomembnimi dosežki. Maloštevilni primerki so pogosto povezani s potratnim ali celo odklonskim vedenjem. Ob pregledu del zgodnjih grških filozofov, ki so služili kot osnova za razvoj sodobne civilizacije, ugotovimo, da so na ženske gledali z veliko naveličanostjo. Aristotel je na primer trdil, da ženske niso v polnosti ljudje in da narava ženske ni narava celovitega človeka.
Dolga stoletja so si ženske prizadevale priti do priznanja, a so v tem obdobju zaradi omejitev patriarhalne družbe večinoma ostajale neopazne. V feminističnem gibanju sedemdesetih let 20. stoletja so našle svoj glas, obraz in prepoznanje.
Ženske danes ugotavljajo, da jih čaka še ena bitka, s katero si prizadevajo, da bi se nanje gledalo kot na nekaj več kot le ženske ustvarjalke, kakršne vidi feminizem. Družba ne zmore videti,  da tisto, kar ustvarja žensko identiteto, obsega mnogo več kot le njen spol. Ženske bodo vedno dragocene sodelavke, zato je treba ceniti tisto, kar prinašajo svetu s svojimi individualnimi izkušnjami, osebnostjo in ustvarjalnimi dosežki.

Otvoritev: petek, 10. decembra 2010 ob 20. uri
Razstava bo na ogled do 25. januarja 2011
Vabljene in vabljeni!  Vstopnine ni.

Partner: New Moment


MMC KIBLA, galerija KiBela je odprta vsak dan od 9.00–22.00, v soboto od 16.00–22.00, v nedeljo zaprta.

Program MMC KIBLA sofinancira:
Ministrstvo RS za kulturo
EACEA, Bruselj
Mestna občina Maribor

Fotografije (avtor Boštjan Lah)

























Dejavnosti


KIBLA PORTAL

KiBela
  - arhiv
  - tehnični podatki
  - sodelovanja

artKIT

Neformalno izobraževanje

Spremljevalni program

Sodelovanja in gostovanja

KIBAR

Za:misel

TOX

folio

Festivali


KIBLIX

MED

Festival ljubezni 2008-2012

Dnevi radovednosti 1997-2011

Ciklus (DA)(NE)S

Projekti, koprodukcije in mednarodna sodelovanja


Aktualni projekti

Zaključeni projekti

Naročilo obvestil





Poiščite nas na socialnih omrežjih:







Nagrada e-odličnost 2008
















































MULTIMEDIJSKI CENTER KIBLA / Ulica kneza Koclja 9, 2000 Maribor, Slovenija, Evropa
telefon: 059 076 371 ali 059 076 372 / e-pošta: kibla@kibla.org